Poradce při potížích s počítačem - ICTWork - Informační a komunikační technologie a práce na dálku

Info
Informační a komunikační technologie a práce na dálku ...
Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Poradce při potížích s počítačem

Poradce při potížích s počítačem


Určitě se vám již stalo, že v počítači něco z nenadání přestalo fungovat a museli jste hledat pomoc odborníka. Hardwarové potíže pravděpodobně budete muset přenechat odborníkovi, avšak předtím, než počítač odvezete do servisu, si sami můžete ověřit, zdali se nejedná o problém softwarový. Tedy problém způsobený v operačním systému Windows a v jeho programech. Jakožto běžný uživatel bez hlubších znalostí operačního systému prakticky ani nemá šanci zjistit, jak se to stalo, kdy se to stalo, a kdo nebo co za to vlastně může. Jasně, že existují nějaké “logy“, kde se dá většinou příčina odhalit, nicméně, hledání příčiny v logách, je to stejné pro běžného uživatele, jako si problém odstranit své pomoci bez znalosti fungování operačního systému. Pomocnou ruku vám v mnoha případech právě podává Microsoft sám a to právě skupinou úkonů, které za vás problém vyřeší. Vy jen specifikujete problém vybráním konkrétního řešení. Tato sada automatizovaných řešení se jmenuje “Poradce při potížích s počítačem“ a naleznete ji zabudovanou v ovládacích panelech, přesněji “Ovládací panely - Všechny položky Ovládacích panelů - Poradce při potížích“.

1. V nabídce “Start“ klikněte na tlačítko “Ovládací panely“.


2. Zobrazení ovládacích panelů si přizpůsobte tak, abyste viděli “Všechny položky Ovládacích panelů“. Klikněte v pravém horním rohu okna ovládacích panelů na položku s názvem “Zobrazit podle“ a z rozbalovací nabídky zvolte položku “Velké ikony“ nebo “Malé ikony“ v závislosti na tom, které zobrazení vám více vyhovuje.


3. Z následujících možnosti vyhledejte položku “Poradce při potížích“ a kliknutím na tento odkaz se dostanete do prostředí s názvem “Poradce při potížích s počítačem“.


4. “Poradce při potížích s počítačem“ nabízí 5 hlavních kategorií “Programy, Hardware a zvuk, Síť a Internet, Vzhled a přizpůsobení, Systém a zabezpečení“.


5. Každá kategorie má ještě další podsekce týkající se již konkrétních řešení.


6. Proklikat si jednotlivé kategorie a zjistit kde se jaké řešení nalézá, zvládne každý sám. Důležitější, je vyzkoušet si jak provést opravu v případě skutečné poruchy. Proto nasimuluji poruchu připojení k internetu a následně si ji i vyřeším.  Upozornění: V případě, že si vyřadíte z provozu hardware za účelem  experimentálního pokusu zprovoznění nefunkčního hardwaru dle návodu, pak za případné potíže nezodpovídám a proto zde ani neuvádím, jak konkrétní hardware udělat nefunkčním. Na obrázku vidíte, že připojení k internetu nefunguje.


7. Dle návodu od bodu 1) přejděte do “Poradce při potížích s počítačem“ a hned na začátku vidíte žlutý trojúhelník s černým vykřičníkem s textem “Ztratili jste připojení k internetu“. Zde klikněte na odkaz “Pokuste se připojit znovu“ nebo “Připojit k Internetu“.


8. V obou případech vyvoláte průvodce odstraňování potíží s počítačem a jejich předcházení “Připojení k Internetu“. V tomto okně klikněte na tlačítko “Další“.


9. V dalším kroku zvolte položku “Odstranit potíže s připojením k Internetu“.


10. V následujícím okně “Poradce při potížích s počítačem“ identifikoval problém a informuje vás, že v tomto konkrétním případě je “Adaptér Připojení k místní síti zakázaný“. O řádek níže klikněte na odkaz “Zkuste tyto opravy spustit jako správce“. Již z tohoto textu je jasné, že k provedení opravy musíte mít oprávnění správce, pokud jej nemáte, nebudete moct opravu provést. Používáte-li u správcovského účtu heslo, pak systém vás vyzve k jeho zadání.


11. Během průběhu opravy na nic neklikejte a čekejte, až se vám zobrazí okno s výsledkem opravy.


12. Na obrázku vidíte, že k odstranění problému opravdu došlo a fajfka v zeleném kolečku a text “Opraveno“ hovoří za vše. V pravém dolním rohu si ještě můžete všimnout, že červený křížek z ikony síťového připojení zmizel.


13. V případě, že by řešení nepomohlo, zkuste přejít na odkaz “Prozkoumat další možnosti“, zde vám systém nabídne další pomoc, v opačném případě ukončete opravu tlačítkem “Zavřít“. Funkčnost připojení k internetu si ověříte otevřením prohlížeče a zadáním libovolné adresy.


 
 
Hledat
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky